Tworzenie sklepów internetowych Bydgoszcz

Optymalizacja sklepu internetowego – praktyczne porady

Prowadzenie e-shopu wymaga aktywności na wielu polach. W branży tej panuje olbrzymia konkurencja, której pokonanie wiąże się ze wdrożeniem odpowiednio zaplanowanego marketingu. Wiele czynności można wykonać samodzielnie, niektóre jednak lepiej zlecić fachowcom. Zobacz, jak możesz poprawić stronę swojego sklepu.

Zdobądź dane o witrynie – audyt SEO

Pierwszą aktywnością, jaką powinno się podjąć, chcąc usprawnić swój e-commerce, jest audyt SEO przeprowadzany z zastosowaniem profesjonalnych narzędzi. Pozwalają one wcielić się w rolę robota Google, który ocenia stronę i wyłapuje wszystkie błędy, a tym samym wskazuje, co wymaga zmiany. Dzięki temu procesowi można dowiedzieć się m.in., które elementy kodu HTML należy zmodyfikować, jakie znaczniki SEO dodać, jak przyspieszyć ładowanie poszczególnych zakładek.

Struktura sklepu ma znaczenie

Każdy specjalista, który oferuje pozycjonowanie sklepów internetowych w Bydgoszczy, podkreśla, że w przypadku tego typu witryn najważniejsza jest struktura. Musi ona być przejrzysta i czytelna, mieć formę drzewa, w którym każda gałąź prowadzi do konkretnego produktu. Istotne, by nie dopuścić do duplikowania treści. Najczęściej dotyczy to tych samych opisów artykułów, które różnią się np. tylko kolorem. Dlatego lepiej jest nie tworzyć oddzielnych zakładek, tylko jedną, w której znajdzie się informacja o dostępnych rozmaitych wersjach.

Właśnie dlatego tak ważne jest, by stworzyć przyjazną algorytmom strukturę sklepu, intuicyjną, łatwą w nawigacji, wolną od powielonych tekstów. Google nie toleruje żadnych plagiatów, nawet tych wewnętrznych.

Content nie tylko sprzedaje

W parze z pozycjonowaniem powinna iść strategia marketingowa określana jako content, czyli forma promocji firmy przy pomocy treści, którą może być merytoryczny artykuł, ciekawy film na YT, teledysk, infografika, podcast itp. Technika ta ma wiele zalet. Najważniejszą jest budowanie społeczności funkcjonującej wokół marki, grupy zaangażowanych osób, które stają się bezpłatnymi nośnikami treści reklamowej. Wchodzą oni w interakcję, komentują wpisy itp., zapewniając tym samym ruch na witrynie i zwiększając zasięgi.

Tego typu marketing przyczynia się do poprawy rozpoznawalności przedsiębiorstwa, kreuje pozytywny wizerunek, pozwala pozyskać nowych odbiorców, którzy z czasem mogą stać się klientami. Ważne, by dostosować przekaz do ich profilu.

Działaj na kilku polach

Sukces może zapewnić łączenie różnych technik. Pozycjonowanie powinno odbywać się na podstawie audytu SEO. Warto je wzbogacić o content dopasowany do profilu docelowej grupy kontrahentów. Ważne, by działać w sposób zaplanowany, wolny od przypadku. Oparcie swojej aktywności na analizie trendów panujących w sieci przyniesie pożądany efekt.